Utredning

En tråd i 'Behandling/Terapi' startet av Marthe, 18 Des 2013.

Stikkord: Legg til stikkord
  1. Maybe

Maybe Nytt medlem

Ja hadde en vært sikker på at det hadde blitt bare et par tre dager så skulle jeg nok ha fått tvunget meg igjennom det på et vis..Det er bare så dumt at en ikke vet det før en begynner .. Jeg får se hva de sier når en kommer dit. Takk for innspill Sivert :)

2. Østmarka har ikke verken plass eller råd til å holde på deg et sekund for lenge. Dessuten, hvis du ikke er tvangsinnlagt, er du fri til å skrive ut deg selv når som helst. Du blir ikke tatt til fange. De vil bare hjelpe deg. :)

Dessuten, på Østmarka havner du i klørne på de dyktigste og mest oppofrende bipolarbehandlerne i hele verden. Du er kort og godt priviligert.

3. Maybe

Maybe Nytt medlem

Jeg forstår det at de vil bare hjelpe meg, men vi er alle forskjellige og har forskjellige reaksjoner på ting etter hva vi har vært igjennom i livet og hva som feiler oss. :) Så jeg håper i det lengste at jeg slipper å bli innlagt..men en får som sagt vente å se. :) Ja jeg vet at de er kjempeflinke der, så er derfor jeg så gjerne ville dit, for da er det mer sannsynlig at jeg får en riktig diagnose som jeg kan slå meg til ro med. Ja jeg synes jeg er kjempeheldig som får komme dit og jeg er veldig takknemlig for at de vil ta imot meg :)

Inger liker dette.
  4. Inger

Inger Nytt medlem

Du trenger ikke grue deg for Østmarka. De som jobber der er veldig behagelig, iallfall alle de jeg har møtt :)

Maybe liker dette.
  5. Maybe

Maybe Nytt medlem

Godt å høre Inger, tusen takk :)

6. olebrum

olebrum Forumleder

Sønnen min skal utredes for bipolar lidelse på Bipolarklinikken Østmarka i Trondheim. Jeg bor selv i Oslo og hadde tenkt å reise oppover for å være der sammen med han mens det pågår og ikke minst når han får resultatet. Er det noen på forumet som vet hvor mange dager en slik utredning tar på Østmarka?

7. Inger
    Denne meldingen av Inger har blitt fjernet fra offentlig innsyn. Slettet av Inger, 22 Apr 2015.
    22 Apr 2015 Vis
  8. For dattera mi tok det 15 minutter å få diagnosen på Østmarka. Hun hadde tegna et livskart som viste svingningene fra første depresjon for 12 år siden. Da hun først viste fram livskartet sitt til fastlegen, bråstoppa han antidepressiva og henviste henne forbi DPS og direkte til bipolarklinikken på Østmarka. Der tok det et kvarters samtale rundt livskartet før diagnosen var satt.

Rart at ikke livskart er standard utredningsverktøy for bipolar lidelse. Standard utredningsverktøy i dag er MADRS, som er et spørreskjema som ble utvikla for å diagnostisere depresjon, flere år før bipolar lidelse var en diagnose. Kjører du en deprimert pasient gjennom MADRS, finner du en deprimert pasient.

Jeg er overbevist om at MADRS er hovedårsaken til at bipolare i snitt blir feilbehandlet i 10 år før de får diagnosen bipolar lidelse. Passsdeg for MADRS. Tegn livskart.

9. Inger

Inger Nytt medlem

Anbefaler alle som venter på utredning til å føre stemningsregistrering over tid. Det er til god hjelp under utredningen.

Sist redigert: 23 Apr 2015
  10. Bob

Bob Nytt medlem

Var liksom aldri noen tvil her i gården. Reaktiv psykose og diagnose med en gang. Men stemte vel ganske bra den. Aldri noen utredning.

11. hilde

hilde Forumleder

Utredningen av meg var hos psykiater og han hadde diagnosen klar i løpet av første dag. Uten tvil, som han sa, du er helt kart bipolar :D

Del denne siden