Solian (utløser hypomani)

En tråd i 'Medikamentell behandling' startet av Math1as, 7 Mai 2019.

1. Math1as

Math1as beaucoup dinky dau

noen her som har prøvd Solian i lave doser?

Jeg har erfaring med at solian i lave doser kan gjøre meg hypoman over lange perioder. Ikke alltid det er så negativt. Men det blir slitsomt i lengden + alt tankekaoset som følger med.

Solian 100mg x2 går ganske greit i lengden. Men hvis jeg halverer dette føles det ut som om jeg går inn i en mani + nærpsykose.

Sikkert fordi jeg er Veldig mottakelig for mani.
    Kaffe kan så og si få meg hypoman til tider også.
    Øl eller Vodka fører meg inn i en psykose, så jeg har ikke rørt alkohol siden 2016. (Har også diagnosen schizotyp lidelse, i tillegg til bipolar 2) så jeg er også veldig mottakelig for psykose. Så jeg må være noe forsiktig når jeg bruker Solian mot problemene mine

Men Solian i 50mgx 2 kan sikkert fungere bra for klinisk deprimerte uten bipolar eller psykose problemer :) gratis råd fra meg

Å en så lav dose vil det ikke bli mye bivirkninger heller.

Uten noe solian som helst så føler jeg meg som han deprimerte grinete gamle mannen i filmen UP.

Hadde jeg ikke vert på Solian nå så hadde jeg heller ikke klart å skrevet dette førsteklasses innlegget :p

Inger liker dette.
  2. Lilja

Lilja Forumleder

Hyggelig at du har lyst å dele erfaringer rundt hva som funker for deg av medisiner :)

Men må minne om at vi jamfør forumreglene ikke skal gi hverandre råd rundt dosering av medikamenter/oppfordre andre til å begynne med eller slutte på et medikament. Medisiner virker forskjellig på alle, og er noe man bør rådføre seg med lege/behandler om :)

Hilsen Lilja (moderator)

Del denne siden