seroquel vs. seroquel depot

En tråd i 'Seroquel' startet av lenekt, 9 Apr 2017.

Stikkord: Legg til stikkord
  1. lenekt

lenekt Nytt medlem

går nå på seroquel og det er mulig jeg skal over på seroquel depot. noen som har erfaringer om depot er verre/bedre når det kommer til vektoppgang, trøtthet iløpet av dagen og evt andre bivirkninger dere har merket forksjell på?

2. yin yang

yin yang Jeg er

Depot betyr slow release eller langtidsvirkende, så det er som regel ikke stor forskjell på en medisin med samme navn med depot etter.

Jeg fant denne linken som du kan lese på, og forskjellen er beskrevet lenger ned på siden.
    http://www.digidexo.com/s/4558.html

3. Lilja

Lilja Forumleder

Håper dere fant ut av det, @lenekt!

Jeg holder også på å endre fra å kun bruke vanlig Seroquel til å bruke både vanlig + depot. Lå visst altfor lavt på serumspeilingen, og i stedet for å øke kveldsdosen skal vi legge til en liten dose depot som virker jevnt gjennom døgnet. Psykiateren mente det ville kunne ha effekt på angsten, som er veldig trigget hos meg for tiden.

Andre her inne som har erfaringer med Seroquel depot?

Inger liker dette.
  4. FR:@

FR:@ *** Forumleder

Har for noen uker sider byttet fra seroquel depot til vanlig seroquel.

Seroquel funker veldig bra mot min "grubling" men det gjør meg utrolig trøtt og øker behovet for sovn. Så depot gikk ikke overens med vanlige arbeidsdager. Også vanlig seroquel må jeg bruke med omhu. Senest 12 timer før jeg må stå opp igjen.

Inger, Lilja og hilde liker dette.
  5. Lilja

Lilja Forumleder

For meg hjelper også Seroquel veldig mot tankekjør og uro om kvelden, og jeg våkner ikke opp grytidlig med høy puls. Riktig dosert så er den en veldig god krykke som sørger for stabil søvn og mindre uro. Er dosen for høy blir jeg for trøtt til å fungere noe særlig. Det med dosering er jo veldig individuelt, og krever gjerne litt tid og prøving å finne fram til.

FR:@ og Inger liker dette.

Del denne siden