Seroquel og bivirkninger!

En tråd i 'Seroquel' startet av Fast & Furious, 29 Okt 2015.

Stikkord: Legg til stikkord
  1. Jeg ville ta et par piller nå til å sove på, og kom i skade å lese det forbaska pakningsvedleggeto_O
    Det er mellom 70 og 80 mulige bivirkninger, og jeg så for meg i all min optimisme at jeg i morgen
    tidlig, etter noen merkelige og fæle mareritt våknet opp gul i huden og øyne(gulsott), tett nese, hevelser
    rundt munnen, restles legs, kraftige utslett og blemmer i ansiktet, LANGVARIG SMERTEFULL EREKSJON:(
    Og blokkering av tarmen....+svimmel, kvalm, diare...
    Dette var bare et lite utvalg, men står jeg opp i morgen tidlig og ser meg i speilet med all den elendigheten, så
    vil jeg håpe og tro at jeg fortsatt sover og har mareritt:facepalm:

2. Inger

Inger Nytt medlem

Jeg ble bare jævla trøtt og sov i ett døgn. Dosen jeg tok var 25mg, dvs den laveste.
    Men jeg fikk som sagt sove, så virkningen var over all forventning :D

3. Bob

Bob Nytt medlem

Må aldri, aldri lese pakningsvedleggene :) . Selskapene sikrer seg mot mulige søksmål ved å ramse opp alle mulige bivirkninger for å unngå søksmål. I USA har Zyprexa utbetalt store summer pga bivirkninger. Aner ikke hvorfor denne medisinen ennå brukes.

4. EllyCat

EllyCat Nytt medlem

Jeg sovner fort og tungt med 25mg, ingen drømmer/mareritt....eneste ulempen er at jeg blir veeeldig trøtt om morran og bruker halve dagen til å komme i gang med noe som helst.
    Så...ikke sikkert du får alle de bivirkningene som står i pakningsvedlegget.
    Og oppstår den der langvarige ereksjonen, får du ta turen hit...jeg hjelper gjerne til å bli kvitt den :itd_3d_ani_w60_smiles_037:

Bob, yin yang, Flytende og 3 andre liker dette.
  5. hilde

hilde Forumleder

Har heller ikke hatt bivirkninger. Starta med å dele pilla i 2, for så å ta hele pilla etter et par tre uker. Nå våkner jeg etter nøyaktig 7.5 timer og er ikke trøtt pga den :)

Inger og Flytende liker dette.
  6. Lilja

Lilja Forumleder

Å lese pakningsvedlegg er sjelden noen god idé :p da blir man fort hypokonder

Jeg har stått på Quetiapin (synonympreparat for Seroquel) siden desember 2012 uten en eneste bivirkning, bortsett fra noe morgentrøtthet. Men heller dét enn å ikke sove i det hele tatt. Tar 125 mg på kvelden, den roer ned hodet og angsten og gjør meg litt døsig så jeg får sove. Quetiapin + Lamictal er en bra kombo for min del :)

Inger og Flytende liker dette.
  7. Flytende

Flytende Nytt medlem

Når jeg begynte på Seroquel fikk jeg seriøs munntørrhet og slimhinnene i bihulene tørket helt opp så jeg fikk litt blod o.l. men jeg fikk sove så jeg holdt ut og etter en innkjøring gikk bivirkningene vekk. Det vil si jeg blir trøtt og sovner på kvelden av dem, og det er jo helt fantastisk synes jeg. Gikk på 400mg hver kveld men jeg har justert til 300mg og det fungerer veldig fint for meg.
    Det hender at jeg autoseponerer og da er det bråstopp på blandt annet seroquel, da får jeg hvertfall ikke sove, og jeg blir psykotisk i tillegg til høy. Så jeg har fokus på å bruke denne medisinen, det er en av de grunnleggende medisinene jeg må bruke for å klare meg i hverdagen.

Inger og Lilja liker dette.
  8. Quetiapin har også vært min redning. Den har gitt meg deilig ro i hodet, men nå har jeg trappet litt ned. Jeg brukte å ta 600 mg hver kveld! Siden omstendighetene har bedret seg drastisk og jeg har blitt mye bedre, bruker jeg nå "bare" 400 mg. Jeg forklarte legen at det kanskje ikke var nødvendig å bruke like mye medisiner som da jeg var suicidal, og han gikk med på nedtrappingen. Jeg merker ikke noe til nedtrappingen, og Q slår deilig inn etter at jeg har tatt den slik at jeg sovner lett. For øvrig har jeg ikke hatt noen bivirkninger som sombifisering eller lignende, unntatt den første måneden.

Flytende og Lilja liker dette.
  9. Catche

Catche Nytt medlem

Dei første tablettene eg to vart eg sløv av i innfasingen. I starten var eg trøtt om morgenen og litt "hard i magen". No har eg ingen bivirkninger på 300mg daglig kveldsdose 175mg. For å synse litt så virker det til at dei på lavest dose opplever den som mest effektiv for søvn/sløvende.

Ang pakningsvedlegg så er det jo ein risiko for nocebo (negativ placebo, du blir dårlegare pga at det er forventet). Så det er nok best å vente med lese det om du får problemer. På utruleg mange pakningsvedlegg så står "akutt død" som ei mulig bivirkning. Ikkje akkurat lystig lesing. Stiller meg i køa på den ereksjonen ;)

Lilja, hilde og Flytende liker dette.
  10. Lille_me81

Lille_me81 Nytt medlem

Hvor lang vil du si innkjøringsfasen var?

Del denne siden