Opptrapping av lamictal

En tråd i 'Lamictal' startet av Kat, 10 Jan 2014.

Stikkord: Legg til stikkord
  1. Kat

Kat Gjest

Hei!

Jeg har trappet sakte opp på lamitctal, og doblet dosen annen hver uke. Nå har jeg gått på 100mg siden starten av jula, og kjenner at jeg faktisk begynner å få effekt (som første medikament etter å ha prøvd sikkert tusen forskjellige). Nå får jeg ikke tak i noen av legene på DPS for å høre om det er ok å trappe opp på 200mg, og lurer på om det er noen her som vet om det er vanlig å gå fra 100mg til 200mg etter to uker?

Hadde blitt kjempeglad for svar:)

2. Lulu

Lulu Gjest

Hei!

Når det gjelder doseringer, må du snakke med en lege om dette. Det er fordi det er uforsvarlig av oss å diskutere og gi råd om dette, da dosering, opptrapping/nedtrapping osv er helt individuelt. Noen kan trappe opp fort, andre trenger mye lenger tid, og en lege må jo også vurdere hva som er din måldose ut ifra klinisk effekt, noe som også er helt individuelt. Les retningslinjene for medisinforumet!

Jeg anbefaler deg å være tålmodig og vente til du får tak i en lege og ta det opp med han/hun. Lykke til :)

Lilja og sonja liker dette.
  3. solmaa

solmaa Gjest

Det å vente på at man skal få lov til å trappe opp på lamictal er ren tortur. Men, det er veldig veldig viktig å være tålmodig! Jeg slenger meg på Lulu og råder deg til å vente på at du får tak i legen.

Og ja, jeg VET at det er sinnsykt vanskelig. Jeg brukte det som føltes ut som en evighet og litt til på å komme meg opp til riktig dose. Men det var så absolutt verdt ventinga :)

Lilja, sonja og Inger liker dette.
  4. Kat

Kat Gjest

Okey, tusen takk for svar!

Da får jeg smøre meg med litt tålmodighet. Frister så fælt å kunne ha en god helg, siden jeg virkelig har tro på effekt av lamictalen. Jeje, den som venter på noe godt venter vel ikkek forgjeves;)

God helg til dere!

5. Lulu

Lulu Gjest

Virkningen av lamictal kommer ikke akkurat i løpet av en kveld heller, da.... hadde nok ikke påvirket førstkommende helg spes. mye :p

God helg uansett :)

6. hemmelig

hemmelig Nytt medlem

Hei du! Er glad for at du også har fått opplevelsen av at Lamictal virker:)

7. ufør77

ufør77 Gjest

Begynner på Lamictal i dag, håper den kan hjelpe meg :)

8. Kat

Kat Gjest

Nei, den påfølgende helgen ville nok ikke blitt påvirket;) jeg har fortsatt å ha hatt kjempegod virkning av lamictalen:) har mer enn halvert effexor, quetiapinen trengs ikke mer siden lamictalen tar tankekjøret også. kjempedeilig å være av en hel haug medisiner som har gjort meg tung og småzombie i laaang tid:)

Lilja liker dette.
  9. Lulu

Lulu Gjest

Tar lamictalen tankekjøret for deg? :wideyed: Heldiggris...;)

10. olebrum

olebrum Forumleder

Når man har kommet ganske høyt i dose, er en fordobling mye. Selv fikk jeg utslett etter siste fordobling og måtte slutte med Lamictal tvert. Tror det kunne gått bra om vi hadde gått litt mer forsiktig frem.

Del denne siden