Omorganisering på jobb

En tråd i 'Åpen post' startet av Nina, 31 Jan 2019.

1. Nina

Nina Nytt medlem

Jeg hadde verdens beste kolleger og verdens mest empatiske sjef som kjente til hele min historie og var superforståelsesfull. Vi fungerte supert som team og hadde det gøy sammen. Nå har jeg blitt flyttet til en ny avdeling med en sjef jeg ikke vet hvem er PÅ 24 TIMERS VARSEL. Jævla drittarbeidsplass. Jeg er så forbanna!! Masse angst og panikk. Redd for at dette trigger en ny episode!! Det er kun familien det går utover da. Jeg vet at dette skjer i arbeidslivet, det har skjedd meg før, men ikke på denne måten. Da takler jeg ikke jobb, da. FAEN, det gikk såååå bra nå! For no jævla møkk!!

Beklager sinna post, men er det noen som forstår så er det vel dere...

FR:@, hilde og Inger liker dette.
  2. Inger

Inger Nytt medlem

Godt du kan få noe av det ut her. Jeg skjønnet at du blir frustrert, sint, og redd. Det hadde jeg også blitt. Kan ikke annet enn å ønske deg lykke til, krysse fingrene, å ønske at du vil få en super sjef og fantastiske kolleger

FR:@ og hilde liker dette.
  3. Nina

Nina Nytt medlem

Takk! ❤️

4. FR:@

FR:@ *** Forumleder

Jeg var i forrige uke på en konferanse, hvor det selvfølgelig ble sagt at arbeidslivet er i konstant endring og at alle arbeidstakere må være så (jævla) fleksibel, fremoverlente og endringsvillig.

Men en foredragsholder kom med en mer realistisk tanke: Han beskrev store endringer i organisasjoner som like alvorlig som en skilsmisse.

Det skjedde meg også i fjor. Funksjonen min ble endret. Jeg holdt meg oppreist i noen uker, men så kom depresjonen og jeg var noen uker sykmeldt. Nå er jeg tilbake på jobb. Alle mine kollegaer som ble truffet av samme funksjonsendringen er forresten sykmeldt, jeg er "last man standing".

Håper det ordner seg for deg :)

hilde og yin yang liker dette.
  5. JohnE

JohnE Nytt medlem

Handlet konferansen om New Public Management?

6. FR:@

FR:@ *** Forumleder

Man skulle nesten tro det, men det var en helt vanlig konferanse i et forholdsvis snevert arbeidsfelt om arbeidsorganisasjon, mestringsklima, GDPR, endringsledelse og tekniske systemer.

7. JohnE

JohnE Nytt medlem

Når GDPR (EUs personverndirektiv) settes inn i samme setning som det andre du nevner, viser det tydelig hva som egentlig er poenget. Det er ikke å beskytte privatpersoner mot innsamling av data. Poenget er å beskytte maktmennesker mot at det samles offisielle data som viser hva som er konsekvensen for oss som privatpersoner av det makta bestemmer.
    Uten data, ingen fakta. Facebook og Google samler data i vilden sky, uavhengig av GDPR.
    Vi er så fordømt naive.
    Bare et lite hjertesukk.

hilde og yin yang liker dette.
  8. Inger

Inger Nytt medlem

Det hadde vært spennende å få vite litt om hvordan det har gått med deg :)

9. Nina

Nina Nytt medlem

Alt har heldigvis gått bra, i alle fall til nå. Når alt sto på som værst hadde jeg et møte med sjefene min hvor jeg kjefta dem rett opp i trynet, jeg var så sint. De skjønte at de hadde gjort dette på en dårlig måte, det var ikke bare jeg som reagerte sterkt.

Begge sjefene kjenner til diagnosen min, og jeg sa til dem at jeg var skikkelig redd for å bli syk av dette. Min nærmeste sjef tok grep, kontaktet HR og var en kjempestøtte for meg! Jeg skal fortsatt møte henne gjevnlig for å passe på at overgangen blir bra. Hun snakket med min nye sjef, og forklarte situasjonen min og at jeg trenger litt tilrettelegging. Dette var en prat jeg virkelig ikke ønsket å ta selv. Det var vanskelig nok førstegangen, selv med en jeg stoler fullt på. Han nye kjente jeg ikke i det hele tatt. I alle fall tok den nye sjefen det kjempebra, og tilrettelegging skal ikke bli et problem. Jeg har hatt flere møter med ham om faglige ting, og vi har fått god tone så det er bra.

Jeg har skværet opp med sjefene etter kjeftingen, de hadde først og fremst vært bekymret for meg.
    Så det er heldigvis gode historier om gode sjefer som bryr seg om de ansatte. Jeg tipper jeg er heldig med det. De hadde bare bomma på måten de gjennomførte dette på.

hilde, Inger og FR:@ liker dette.
  10. Nina

Nina Nytt medlem

Jeg tenker også at slike endringer kan oppleves som livskriser. Jeg følte i alle fall at bakken under meg ble revet bort. Sjefer glemmer at vi er mennesker med ulike reaksjoner som rammes av slike ting, ikke maskiner som kan flyttes hvor som helst.

Man trenger kanskje heller ikke være endringsudyktig selv om man reagerer på store endringer. Jeg tror jeg takler endringer, men jeg trenger forvarsel og tid for å fordøye og forstå beslutningen. Noen tar organisasjonsendringer helt kult, men er likevel ikke villige til å gjøre ting på en ny måte. Andre blir satt ut for en periode, men kommer tilbake med villighet til å jobbe med endringene.

Tøft av deg å være tilbake i jobb, håper kollegaene dine også kommer tilbake!

hilde og Inger liker dette.

Del denne siden