NRK: TV-serien "Sinnssykt" begynner mandag 11. mars 2019

En tråd i 'Aviskroken' startet av B2 Trheim, 9 Mar 2019.

Stikkord: Legg til stikkord
  1. B2 Trheim

B2 Trheim Nytt medlem

Cecilie (søster til Else Kåss Furuseth) har diagnosen Bipolar 2.

https://p3.no/sinnssykt-menneskelig/

TV-serien Sinnssykt handler om Cecilie og hennes historie, samtidig som hun møter unge mennesker med andre psykiske lidelser. Vi blir kjent med personene bak diagnosene og lærer noe om hvordan de takler sykdommene sine og livet.

Inger liker dette.
  2. olebrum

olebrum Forumleder

Inger og hilde liker dette.
  3. Lilja

Lilja Forumleder

Jeg så alle episodene på nett-tv i går, veldig bra serie!

De presenterte helt vanlige unge mennesker som hadde ulike diagnoser, som bipolar lidelse, borderline personlighetsforstyrrelse, OCD, PTSD, paranoid schizofreni, schizoaffektiv lidelse osv. Vi fikk se hvordan de levde og klarte seg i hverdagen. Vi fikk også innblikk i noe av behandlingen. De hadde alle takket ja å få hjelp av psykiatrien, og var glade for det.
    Serien fremstilte også medisinering på en etter min mening fornuftig måte. Det var ingen skremselspropaganda, men de intervjuet både pasienter som brukte medisiner og hadde nytte av det, og pasienter som valgte å ikke bruke det.

Alt i alt tommel opp fra meg :)

Inger og hilde liker dette.
  4. yin yang

yin yang Jeg er

5. Kontor82

Kontor82 Nytt medlem

Hei. Jeg såg alle episodene i går. Grein en skvett. Og syntes det var inntressant. Synes det er tøft av henne å gå ut med lidelsen. Jeg har aldri følt meg normal. Men følte meg litt bedre etter å sett de. Gikk meg en tur etterpå. Det gjør jeg ikke så ofte. Syntes hun var veldig flink og jordnær i møte med folk med psykiske utfordringer. Jeg skal på show å se store søsteren hennes neste mnd, og har lest boken til Else. Utrolig hvordan de kan leve der 3 av 5 er eller har vært bipolare. Og leve med å ha mistet to familie medlemmer med samme sykdom.

Sist redigert: 12 Mar 2019
    Inger, Lilja og Bob liker dette.
  6. B2 Trheim

B2 Trheim Nytt medlem

7. Lilja

Lilja Forumleder

Sååå enig med lege Kaveh Rashidi i den artikkelen!

Del denne siden