Ledelsen vil legge ned forumet

En tråd i 'Åpen post' startet av Admin, 23 Mai 2019.

1. Admin

Admin Forumleder

Moderatorer og admin har siden oktober forsøkt å få ledelsen / styret til å godkjenne en ny admin som kan data. Det er noen tekniske "dingser" å rette opp som jeg ikke kan.

Vi har ikke hørt om de har kontaktet de vi har anbefalt, men siste nå er at vi mottok mail at de vil stenge forumet fra 1. juni.

Selvsagt jobber vi alle 4 for å hindre dette, men vi syntes det er viktig at dere her inne får beskjed. Sist stengte de det uten varsel.

Bipolarforeningen Norge ble startet av Marthe Løkken for flere år siden. Marthe har bipolar lidelse 1 og hun savnet et sted hun kunne få info selv. Hun savnet også å kunne prate med andre med lidelsen og forsto at mange ville kun gjøre dette anonymt, derfor startet hun forumet og satt opp alle regler vi følger her inne.

Forumet var hennes hjertebarn, fikk vi høre av de som overtok foreningen etter at Marthe måtte gå.

Nå står hjertebarnet til den som forsto viktigheten av en forening og et forum for mennesker med bipolar lidelse i fare.

Slutter av nå da det koker i hodet mitt, dette holder på å kjøre meg over kanten.

2. Kontor82

Kontor82 Nytt medlem

Hei. Er det midligtidlilgt stenging?

3. hilde

hilde Forumleder

De vil stenge det permanent. Vi er kun 4 stykker som jobber for å beholde det, men vi gjør det vi kan mot overmakta..

4. yin yang

yin yang Jeg er

Hvordan kan vi sikre at forumet vil være lesbart i fremtiden, og bli stående som en statisk kanal, slik den står nå?

Jeg vet alle nettsider blir bevart på en eller annen måte, men mye forsvinner allikevel.

5. hilde

hilde Forumleder

Utskrift fra mailen vi fikk:
    "Dersom det er ønskelig med fortsatt drift, under et annet navn, for egen kostnad og uten tilknytning til foreningen, ber vi om at de som ønsker det gir beskjed innen 20. juni (fire uker).

6. Inger

Inger Nytt medlem

Det er forferdelig dersom forumet stenges. Er det veldig dyrt å holde det åpent ?

7. hilde

hilde Forumleder

Aner ikke Inger, vi fikk ikke den infoen. Vi skal finne ut så mye vi kan og holde dere løpende oppdatert. De kjøpte programvaren i fjor så jeg håper ikke vi må kjøpe den av dem. Da får vi evt søke en annen organisasjon om økonomisk hjelp.

Inger liker dette.
  8. yin yang

yin yang Jeg er

Det å drifte ett forum er tidkrevende, og krever gjevnlige oppdateringer, og "service". Og det koster penger utifra hvilke moduler, og oppgraderinger man gjør underveis. Så ikke en helt lett affære for folk som kommer og går, men krever en dedikert person som hele tiden følger med å gjør jobben underveis. En teknisk ansvarlig, og så minst ett par moderatorer som gjevnlig er innom og rydder opp i spam og poster.

hilde liker dette.
  9. yin yang

yin yang Jeg er

Selv så mener jeg det er en tabbe å ikke intergrere forumet mer med nettsiden til bipolarforeningen. Det er litt slik at bipolarforeningen stiller seg litt over og til siden for det behovet vi har her, og det burde ha vært flere som fikk sjansen til å bruke forumet, med å være litt mer synlige at det faktisk finnes ett forum. Forumet har vært uhyre viktig for meg for å finne frem til andre som har noe av den samme erfaringen og likhetstrekk som meg. Da spesielt før utredningen, og så videre i prosessen.

Jeg vil takke Marthe av hele mitt hjerte for at hun har startet opp forumet, og drevet det i så lang tid som hun har gjort. Synd det nå ikke er interesse for å drive det videre, eller markedsføre kanalen, for den er viktig sett opp mot andre FB sider som jeg synes svært lite om, og informasjonen drukner rett slett, og ikke mulig å finne tilbake igjen.

Men, jeg er ikke villig til å sette av tid eller lovnader selv for at det skal bestå, for jeg er bipolar jeg også, og jeg vet hvordan det blir når det begynner å bli litt for mye trykk. Da blir det dårlig samvittighet for alt man burde ha gjort, og ikke gjør.

Kopierer tråden min, og takker for meg før det går i svart i det minste.

Britt, FR:@, EllyCat og 3 andre liker dette.
  10. Lilja

Lilja Forumleder

Er helt enig med dere alle, forumet er og har vært til stor hjelp for å finne mennesker å dele erfaringer om sykdommen med, helt anonymt. Det kan ikke sammenlignes med facebookgrupper.

Er selv dypt uenig med styret om å legge ned forumet, men beslutningen ble tatt over hodet på oss moderatorer. Vi står klare til å drive forumet videre, vi trenger bare en teknisk flink admin med på laget. Men det får vi ikke. Og jeg aner ikke hvordan vi skal klare å drifte et forum aleine uten en admin eller foreningen i ryggen. :(

Lise68, Britt, FR:@ og 2 andre liker dette.

Del denne siden