Hvor finner dere glede i hverdagen?

En tråd i 'Åpen post' startet av Lilja, 8 Aug 2014.

1. Lilja

Lilja Forumleder

Jeg er inne i en periode nå med lite energi, glede eller motivasjon til å få gjort noe særlig annet enn det helt nødvendige :(
    Føler hverdagen bare går i jobb, rutiner og plikter, og at det stjeler alle kreftene mine.
    Jeg føler ikke livsglede lenger.

Jeg lurer derfor på hvor dere andre henter glede og energi i hverdagen?
    Hvordan slapper dere best av? Og hva motiverer dere til å fortsette å prøve?

Kanskje noen rare spørsmål(?), men kunne vært interessant å høre hva som funker for andre...

2. Bob

Bob Nytt medlem

Ikke rare spørsmål i det hele tatt. Hvordan finne livsglede? Tror vi med bipolar har det litt vanskeligere i perioder. Med glede mener jeg. Særlig under depresjon. Men det er kanskje ikke det du tenker på. Hvordan finne glede og energi?
    Hva funker for meg?
    Vanskelig spørsmål egentlig. Jeg har mine stimuli, snus og rødvin er jeg glad i. Ikke det sunneste men kan være godt med måte. Musikk slapper jeg godt av med. Så alt det andre med god mat etc.

Hva motiverer meg for å fortsette? Har opplevd så mye motgang tidligere med innleggelser, psykoser og skilsmisse på toppen. Er glad jeg er ute av det med vettet noenlunde i behold. Har barn så det er klart de motiverer meg til å fortsette.
    Vil overvinne eller overleve sykdommen og ikke la meg knekke av motgang. Tro på det gode og at det seirer over det onde. Der vil jeg bidra så godt jeg kan.
    Tror jeg tar "fortsett" som livsmotto fra i dag.

Annika og Lilja liker dette.
  3. Jeg har mange ting som gir meg glede i hverdagen, og som sikkert er mye av grunnen til at
    jeg klarer meg godt uten medisiner. Men, jeg kan dessverre ikke skrive et eneste ord om det i
    frykt for å bli gjenkjent, etter at forumledelsen åpnet for alle og enhver(og uvedkommende)....:(

4. EllyCat

EllyCat Nytt medlem

At noen ringer og spør om de kan stikke innom en tur, gjør meg glad. Kontakt med mennesker som vil meg vel, kjenner jeg gir meg både energi og glimt av glede. Hunden som legger hodet i fanget mitt..
    Ei god treningsøkt utløser endorfiner og gir velvære...
    Og ei kurv med jordbær...

Irèn liker dette.
  5. hilde

hilde Forumleder

Måtte google "glede: *Glede er en følelse som setter noen i en tilstand av lykke*.

Så da må jeg dessverre svare at det husker jeg ikke.... Men jeg smiler ekte ved besøk av noen jeg liker, føler meg trygg med og bryr meg om ( 3 personer). Og kanskje jeg føler glede sammen med bikkja noen ganger? Ja, det gjør jeg :)

EllyCat liker dette.
  6. Jeg hadde en hund i "kennel" noen uker i sommer, det var koselig. Jeg kunne ønske meg en hund, men uten ansvaret og begrensningene på livsstilen. Kan hende jeg må spørre noen venner om å låne hunden deres?

7. hilde

hilde Forumleder

Vet du @Kristiansand, det er såå ange hundeiere som treger noen som an lufte / passe hunden ems når de er sye, må resise avgårde litt, dra på ferie et. Om du finner en måte å gi beskjed om dette litt rundt der du br, så hadde du nk fått flre om hadde meldt seg :)

8. olebrum

olebrum Forumleder

Jeg gikk deprimert i 3 år. Nå er jeg heldigvis ute av det. Likevel brister jeg i gråt hver gang behandler bruker ordet "glede". Da kjenner jeg på sorgen over å ikke føle glede slik jeg husker jeg følte før.

Del denne siden