Gode erfaringer med NAV

En tråd i 'NAV' startet av Bipolarforeningen, 26 Nov 2013.

Stikkord: Legg til stikkord
  1. Her skriver vi om gode erfaringer med NAV.

2. He-he! Det er både morsomt og tragisk at ingen har skrevet noe om gode erfaringer med NAV. At jeg har en god erfaring er kanskje litt ironisk ment, men i dag fikk jeg papirene fra vurderingen av min arbeidsevne. Kjempeglad for at jeg fikk brevet, men det tok kanskje litt lang tid? Det er 13 mnd siden møte for vurdering av arbeidsevne, men nå har jeg fått rapporten! Jippi!

3. Bob

Bob Nytt medlem

Jeg er fornøyd. De har latt meg i fred da jeg trengte det, og fått meg på arbeidsavklaring etter hvert. Men det tok et år med venting bare å komme inn der. Så bortsett fra at det tar lang tid er jeg stort sett fornøyd.

4. En gang jeg snakket med saksbehandler unnskylte hun seg og var fortvilt over hvor mange klienter hun hadde. Hun fortalte at hun lå våken om nettene og tenkte på alle som ikke fikk den hjelpen hun ønsket å i dem. Slik jeg husker det kom det fram i ett eller annet media at hver saksbehandler hadde 300 klienter! Det er ikke vanskelig å forstå at saksbehandlere blir utbedt og syke. Stakkars folk sier nå jeg!

5. Marthe

Marthe Gjest

Jeg har fått los, hun er super og har kun 20 personer å forholde seg til som skal ut i arbeidslivet. Hun sjekker alt av regler ift ufør og arbeid. Hun sier hun lærer masse selv, og hun var med meg på ansettelsemøte. Så det hjalp å sende inn en serviceklage og klage til toppledelsen :) Akkurat nå er jeg superfornøyd med Nav.

Lilja liker dette.
  6. Bamse

Bamse Nytt medlem

Jeg er også fornøyd, men skjønner ikke hvorfor jeg skal motta masse brev og telefoner?men alt går seg vel til

7. Inger

Inger Nytt medlem

Nav har vært fantastisk for min del, jeg ville aldri vært såpass frisk som jeg er i dag hadde det ikke vært for nav.

8. snevit

snevit Gjest

NAV har vært på min side helt fra den dagen jeg fatalt forsvant ut av arbeidslivet, jeg har vært gjennom alle utredninger og tiltak som NAV krever, og jeg er nå i siste fase hvor jeg selv og NAV vurderer min arbeidskapasitet i form av arbeidspraksis i forhold til evt. uføregrad som skal være avklart innen februar 2015. Så jeg kan takke NAV for at jeg er blitt friskere og delvis arbeidsfør igjen.

Marthe og @Kristiansand liker dette.
  9. Tonja

Tonja Nytt medlem

Jeg har bare positivt å si om Nav. Har fått fantastisk hjelp, oppbakking, anerkjennelse og forståelse fra første dag. For meg er Nav en trygg og god støttespiller:)

10. Lilja

Lilja Forumleder

Jeg har stort sett gode erfaringer jeg også. I min forrige bydel hadde jeg los, som var veldig koselig. Nå har jeg en helt A4 saksbehandler, hun er opptatt av å følge regler og være punktlig, noe jeg også er ;) Vi får henne med på ansvarsgruppemøter når hun har tid, det synes jeg er OK.

Utenom ansvarsgruppemøtene har jeg ikke så mye direkte kontakt med NAV nå, fordi jeg er "sendt videre" til en attføringsbedrift. Der jobber det mange fantastiske mennesker! Der har veilederne mellom 5 og 15 deltakere hver, og jeg føler at min kontakt alltid tar meg på alvor. Kontakten med henne går for det meste i jobbprat, siden de er ansvarlige for arbeidspraksisen min, men hun er også et medmenneske som skjønner om jeg har en kjip dag. Hun viste oppriktig interesse da jeg fortalte om diagnosen min. Hun har også tilbudt seg å hjelpe med et par søknader, og vært med på noen møter jeg synes var skumle.

Det eneste jeg må si at jeg gruer meg til, er evt prosessen med å søke delvis uføretrygd... har hørt så utrolig mange skrekkhistorier :(

Sist redigert: 10 Jun 2014

Del denne siden