fiksering

En tråd i 'Åpen post' startet av sportybie83, 12 Jan 2015.

1. sportybie83

sportybie83 Nytt medlem

Jeg lurer på en ting som gjerne er litt tabubelagt, men jeg har slitt og sliter fremdeles med til tider en enorm sexfiksering!
    Jeg vet ikke helt hvor dette kommer fra men det er rett og slett slitsomt og slett ikke slik jeg ønsker å fremstå eller å tenke om andre!
    Fikseringen handler mest om en bestemt person som jeg har hatt et nært forhold til en kort stund men pga sykdommen ble det aldri noe seriøst forhold mellom oss. Vedkommende er nå i et nytt forhold men fikseringen har ikke sluttet av den grunn noe jeg hadde håpet på! Jeg vet innerst inne at dette ikke er normalt for jeg var ikke slik før sykdommen brøt ut!

Finnes det andre der ute som har opplevd liknende?

2. Dragonique

Dragonique Nytt medlem

Hei.
    Jeg har opplevd noe av det samme. For meg var nok sex-fikseringen en form for rus. Dette foregikk ofte når jeg var hypoman. Dette gav meg en enorm boost iforhold til mitt behov for å tilfredsstille lystene. Begjæret mitt var ikke knyttet til kjærlighet, mer som et behov for egen velvære.
    Men uansett var det ikke "ekte" på en måte. For deg kan jo dette være knyttet til noe helt annet enn det var for meg.
    Etter den enorme sex-fikseringsperioden var over, havnet jeg ofte rett i "kjeller'n".
    Dette har vært med meg siden jeg var 16 år. Nå går jeg på lamictal, noe som gjør meg mer eller mindre flat og derfor har jeg ikke disse veldig svingningene lenger.

3. Meliora

Meliora Nytt medlem

Jeg har hatt min andel sexfikserte perioder, da som en del av hypomani. Det har ikke vært knyttet til en spesiell person nødvendigvis, mer en indre driv og ønske om å eksprimentere. Sexen var rimelig fantastisk da også :p Det savner jeg faktisk, medisinert er sex langt mer ordinær og kjedelig.

4. May

May Mor/Mormor/Farmor

om du med sex fiksering mener et strekt begjær som ikke har noe med kjærlighet å gjøre, så ja.
    har hatt det slik periodevis hele livet, utrolig plagsomt om det er noen jeg MÅ ha noe med å gjøre men det ikke passer seg å 'harve over' , føler meg litt 'forådt av kroppen min' når den begynner på den måten, det er deilig å ha blitt så voksen at jeg vet, og kjenner dette igjen, men var forbundet med stor skam da jeg var yngre.
    heldigvis har jeg evnen til å se med humor på det, når jeg flau må be personen om å gjenta det den sa forde jeg ble litt borte i en bar mave eller en bulende arm muskel ;)

5. May

May Mor/Mormor/Farmor

hmmm, kanskje den mannen/damen vi har blir for forståelsesfull og snill , for det vi selv ser på som en SLEM ting (kan ikke lenger huske hvorfor men jeg også så det som det da jeg var yngre)
    kan hende jeg blir stevnet for dette rådet, men sørg for å bli så alene med mannen din at du kan gjøre med ham som du ville gjort med de du drømmer om
    'klem*

6. sportybie83

sportybie83 Nytt medlem

den sexfikseringen som jeg slet med tidligere å høst har heldigvis dempet seg kraftig noe jeg er svært lettet over for det har vært veldig plagsomt enkelte ganger. mulig sexfikseringen kan sees på som en tvangstanke og som en del av symptombilde når en har bipolar lidelse.

7. Tonja

Tonja Nytt medlem

Hold ut! Ikke gi opp! Vær glad for hverandre og sett pris på at dere er venner. Det å ha barn er en full dags jobb. Den kjærligheten dere gir barna deres er også "kjærestetid". Dere er sammen med det kjæreste dere har. Det kjæreste dere har felles.
    Sett pris på de to gangene i året dere får være alene. Tiden for mer kjærestetid kommer:) Vær gode mot hverandre i mellomtiden.

Inger og Bodil Helene liker dette.

Del denne siden