Fagfolk!?

En tråd i 'Standpunkt!' startet av yin yang, 6 Des 2018.

Stikkord: Legg til stikkord
  1. yin yang

yin yang Jeg er

Hva skal man mene om bastante fagfolk, som går langt utover deres etiske linje? Jeg synes dette er ett alvorlig bomskudd, og ett forsøk på å rette oppmerksomhet mot seg selv, og sitt virke.

De sykemeldte

Noen ganger er det grunn til å spørre folk: Er du syk, eller bare sykemeldt?

https://www.nrk.no/ytring/de-sykemeldte-1.14326627

FR:@ liker dette.
  2. yin yang

yin yang Jeg er

Motsvar til artikkelen

Hvis det er slik å forstå at Andersen mynter sin artikkel på Rajas sykmelding, så er det slikt vi fagfolk ikke gjør. Det er useriøst som psykolog å uttale deg om et enkeltmenneskes helse, uten selv å kjenne saken, skriver psykolog Karl Eldar Evang.

https://www.nrk.no/ytring/ingen-ekspertise-1.14329749

hilde og Lilja liker dette.
  3. Lilja

Lilja Forumleder

Syns det lyser arroganse utav den første artikkelen der. At en psykolog viser så lite forståelse for at mennesker blir psykisk nedkjørt av mobbing og konflikter på arbeidsplassen, provoserer meg. Håper jeg aldri kommer borti en psykolog som han der.

Det er ikke så lett som at man kan styre de følelsesmessige reaksjonene man får etter å ha blitt mobbet. Offentlige personer må i tillegg tåle at deres konflikter og problemer kommer ut i media, og at hele Norge kan mene noe om dem. I tillegg har leger og fagfolk taushetsplikt, og kan ikke gå ut og forsvare dem. Så man får sjeldent et nyansert bilde av sannheten.

I tilfellet Abid Raja har han forklart begrunnelsen for sykmeldingen her. Jeg syns det er 100% forståelig at man blir sykmeldt etter noe sånt.

yin yang liker dette.
  4. yin yang

yin yang Jeg er

Mulig Andersen får solgt flere bøker? Eller er politisk motivert, men får håpe det var en glipp fra han, og han ikke mente det slik det kom ut, eller kunne forstås av andre. Mulig han hadde vært presset på jobben og i litt utbrent fase fikk en litt uheldig utblåsing?

Hvem vet

5. Inger

Inger Nytt medlem

Blir kvalm av slike mennesker. Det han egentlig sier at "dersom du blir mobbet, og blir utslitt, sønderslått mentalt, så er det ditt eget ansvar. Den som mobber er uten ansvar" fordi de er bare drittsekker som du selv må bestemme deg for å ikke bli påvirket av.
    Jeg er ganske sikkert på at den psykologen har shoppa papirene sine billig på nett !!!

olebrum liker dette.

Del denne siden