ECT

En tråd i 'ECT' startet av toni, 17 Apr 2015.

Stikkord: Legg til stikkord
  1. toni

toni Nytt medlem

har nettopp startet behandling med ect, merker ingen skumle bivirkninger som jeg har lest om. litt hodepine og stølhet, men ellers har det vært en positiv opplevelse for min del

Byron, Inger og Vasp liker dette.
  2. Bob

Bob Nytt medlem

Samtaleterapi kan sikkert gi endringer i hvordan hjernen fungerer(som mange andre av livets opplevelser). Så da er det fysisk representert.

Lobotomi og ect er en helt annen måte å skape fysisk forandring. Lobotomi kan jeg godt holde utenfor heretter, da den er avleggs og en operasjon. ECT er ved hjelp av litt strøm å skape kramper. Noe som sikkert bidrar til å bedre depresjon for noen. Metoden har blitt mer skånsom og sikkert bedre enn tidligere. Skader i vevet kunne forekomme da, men vel ikke i dag?

Medisin skaper også forandringer i hjernen og hvordan den fungerer. Noe medisin er dårlig og direkte farlig, mens andre fungerer med mindre bivirkninger. Jeg er skeptisk til medisin også, og gikk 7 år uten. Det gikk bra men da ble jeg veldig dårlig også. Siden har jeg prøvd forskjellige med vekslende hell men funnet et par som fungerer nå. Det virker som det skjer mye forskning og evaluering av medisiner. I motsetning til ECT. Kanskje fordi det ikke er like mye penger å hente der.

Det er mye lidelse i bipolar. Jeg vet det. Så man er villig til å prøve mye for å lette trykket. Å ikke gjøre noe kan være direkte farlig. Jeg vet det også. Man vil ha en forandring på hvordan hjernen fungere for å bli frisk. Medisin og ECT kan være en løsning, jeg ser det. Kanskje jeg er for kritisk og litt ødelagt av skrekkhistorier, men jeg er skeptisk til begge. Men mest til ECT, derfor velger jeg den bort så lenge det går. Medisin kommer jeg til å gå på lenge, noen små bivirkninger er det vel men ikke plagsomme. De gir endringer i hvordan hjernen fungerer, heldigvis, og fornøyd med det.

Byron liker dette.

Del denne siden